Interzicerea motoarelor cu ardere internă în UE dezvăluie absurditatea deciziilor luate la Bruxelles

by | 5 Apr 2023 | Extern

Comisia Europeană a fost criticată pentru că a jucat în favoarea intereselor germane cu privire la interzicerea motoarelor cu ardere internă de către Ministrul polonez al Climei și Mediului, Anna Moskwa.

Comentând decizia de a interzice motoarele cu ardere internă din 2035, în ciuda opoziției Poloniei și Italiei, Moskwa a spus că ultimele săptămâni au fost „extraordinare”. Potrivit acesteia,

„încă o dată avem o situație în care Germania încearcă în ultimul moment să răstoarne un document pregătit, nu pentru că s-a opus datei din 2035, ci pentru că vrea să protejeze e-combustibilii pe care îi dezvoltă în prezent să nu fie clasificați în acea categorie de motoare.”

Într-un interviu acordat publicației conservatoare de știri wPolityce.pl, Moskwa a confirmat că e-carburanții au fost acceptați ca urmare a intervenției germane, iar Comisia Europeană s-a angajat să elaboreze un document suplimentar, ținând cont de dorințele Germaniei. De asemenea, ea a amintit că, văzând ce se întâmplă, Italia a încercat să aibă o excludere și pentru biocombustibili, dar acest lucru nu a fost acceptat.

E-combustibili sunt combustibili sintetici lichizi, obținuți în laborator, prin procedeul Fischer-Tropsch, dintr-un amestec de CO2 și hidrogen. Prețul este prohibitiv, de 54€.

Ceea ce a fost atât de extraordinar, a susținut Moskwa, este că documentul era gata și se bazase pe cercetări și analize amănunțite de piață, iar apoi, brusc, Germania și-a condiționat atitudinea de acceptarea intereselor sale, deși cu siguranță nu au fost analizate sau cercetate.

Situația absurdă de acum, potrivit ministrului polonez al Climei, este că acum există două documente, dintre care unul afirmă că societatea este pregătită pentru e-combustibili în 2035, iar celălalt care spune că nu este. „Deci, totul, în realitate, depinde de momentul în care Germania este pregătită”, a spus Moskwa, adăugând că acest lucru demonstrează că luarea deciziilor UE nu este transparentă.

Ministrul a spus că documentul va fi acum revizuit, ceea ce înseamnă că ar putea suferi încă o schimbare radicală. ONG-urile de mediu consideră că producția de combustibil sintetic este costisitoare și nu este deloc ecologică.

Moskwa a fost de acord că acest lucru este ipocrit și a susținut că fie UE pregătește o transformare energetică pentru climă, așa cum spune vicepreședintele Comisiei Frans Timmermans, fie pregătește documente privind tehnologiile de pe diferite piețe. Cea de-a doua opțiune pare să fie câștigătoare în prezent, iar Germania a decis că poate introduce pe piață combustibili sintetici mai repede decât mobilitatea sa electrică.

Chiar dacă Moskwa a recunoscut că influenta germană măcar a salvat motoarele cu ardere internă de la dispariție, a fost doar pentru ca oamenii să fie forțați să folosească combustibili sintetici produși în Germania. Chiar dacă Polonia se angajează acum în producția lor, ea a simțit că întregul episod a confirmat cât de „absurd este procesul de luare a deciziilor în UE” și cum, în loc de o analiză adecvată a pieței, avem state membre puternice care își pun interesele pe calea ferată, călcându-le pe altele.

Ultimele știri

Greșeli majore în războiul din Ucraina

Războiul din Ucraina este consecința unei serii de erori strategice și de evaluare făcute de toate părțile aflate în conflict. În mod cert, dacă măcar o parte dintre aceste erori ar fi fost evitate,...

Loading



Cele mai citite



Te-ar putea interesa

Loading


Loading