43% dintre magazinele online au încălcat regulile UE atunci când au anunțat prețuri reduse în perioada reducerilor de Black Friday, potrivit unui raport publicat recent de Comisia Europeană.

Magazinele au anunțat o campanie de reducere a prețurilor pentru mai mult de jumătate dintre produsele examinate, dar 23 la sută dintre acestea nu au respectat legislația UE. Directiva UE privind marcarea prețurilor prevede că magazinele și marketplace-urile online trebuie să indice cel mai mic preț aplicat produsului în ultimele 30 de zile atunci când anunță reducerea. Didier Reynders, comisarul responsabil cu aplicarea legii, a spus atunci când a prezentat rezultatele cercetării:

„Consumatorii sunt încă expuși unui număr mare de reduceri false și practici comerciale neloiale. Aceasta este o încălcare a legislației UE”.

Comisarul a făcut apel la toți comercianții online să respecte pe deplin regulile și să revizuiască afișarea reducerilor.

„Ofertele bune ar trebui să fie un avantaj real, nu o tehnică de marketing manipulativă”, a subliniat el.

Autoritățile naționale ar trebui să contacteze comercianții afectați pentru a solicita modificări în practicile lor de vânzare și, dacă este necesar, să inițieze măsuri de aplicare care ar putea duce la amenzi dacă acești comercianți nu corectează practicile abuzive.

Organismul UE cu sediul la Bruxelles a efectuat verificări cu privire la site-urile web în cooperare cu 13 autorități naționale de protecție a consumatorilor, care a avut ca scop verificarea modului în care magazinele online au prezentat reduceri de preț în perioada de reduceri.

Au fost verificate 176 de site-uri web și prețurile a 16.000 de produse, inclusiv cu ajutorul instrumentelor bazate pe inteligența artificială.