Constructorul german Mercedes-Benz pregătește o investiție considerabilă în România. Compania are în prezent două fabrici producătoare de piese auto pentru export în Sebeș și Cugir și pregătește acum o investiție de 135 de milioane de euro, pentru care a solicitat 37 de milioane de euro în sprijinul statului.

Anterior, compania a spus că ar dori să transforme parțial cele două fabrici din Transilvania pentru a trece la producția de piese pentru mașini electrice. Mercedes-Benz este prezentă în România prin compania producătoare de piese auto Star Assembly; este al treilea exportator român după Automobile Dacia și Ford România.

După boom-ul din primăvară, producția de mașini din România este acum într-un trend descendent. Potrivit ziarului economic Ziarul Financiar, 57.000 de mașini au ieșit din cele două fabrici interne în martie, dar au fost mai puțin de 40.000 în mai. Potrivit datelor Asociației Constructorilor de Automobile din România, scăderea s-a datorat în primul rând Ford.


Uzina companiei americane din Craiova a produs puțin peste 10.000 de mașini în mai, cu 50 la sută mai puțin decât în ​​martie. În iulie, uzina de la Craiova a intrat în proprietatea turcilor de la Ford Otosan, unde vor fi produse începând de anul viitor modelele Transit Courier și Tourneo Courier. Versiunea electrică a acestor modele va fi produsă în această locație începând cu 2024, precum și popularul Ford Puma care este deja produs aici.

Ford face, de asemenea, o investiție în valoare de 490 de milioane de euro, pe care o va implementa în următorii trei ani. Când a anunțat schimbarea proprietății, Stuart Rowley, președintele Ford Europe, a declarat că uzina de producție din România va juca un rol semnificativ în stimularea producției europene de vehicule electrice și comerciale a companiei. Capacitatea de producție a fabricii de la Craiova va crește de la 250.000 de vehicule la 272.000 pe an.

Între timp, cel mai mare producător auto din țară, Dacia, a cunoscut și el un declin. În timp ce aproape 35.000 de mașini au fost asamblate în martie, cifra pentru luna mai a fost sub 30.000. Principalul motiv al scăderii a fost lipsa pieselor de schimb, dar costurile în creștere au avut și ele un impact negativ asupra sectorului.