Deși măsura nu a fost încă dezbătută și adoptată, votul parlamentar este văzut ca cel mai important pas al procesului. Aprobarea completă înseamnă probabil o scădere a vânzărilor de mașini hibride și o tranziție rapidă la modelele complet electrice doar pentru cei careîși permit.

O fracțiune parlamentară de centru-dreapta și-a exprimat opoziția față de o interdicție de 100% până în 2035. Unii parlamentari au cerut în schimb o interdicție de 90%, ceea ce înseamnă că o zecime din vânzările de mașini noi ar putea rămâne ca motoare cu ardere.

„Sunt mulțumit și foarte mulțumit de rezultat”, a declarat deputatul olandez Jan Hetema, care a condus formularea politicii.


Parlamentul german Peter Leese a declarat miercuri mai devreme reporterilor că grupul său de centru-dreapta PPE nu este în favoarea unei interdicții de 100%, adăugând că vehiculele cu ardere ar putea fi în continuare utile, dacă tehnologia pentru combustibilii sintetici cu emisii scăzute de carbon s-ar îmbunătăți în timp.

„Nu credem că politicienii ar trebui să decidă dacă mașinile electrice sau combustibilii sintetici sunt cea mai bună opțiune. Personal, cred că majoritatea consumatorilor și-ar cumpăra o mașină electrică dacă le-am oferi infrastructura necesară și asta trebuie să facem”, a spus el.

El a adăugat că este posibil ca mașinile cu ardere care utilizează combustibili sintetici în viitor să devină mai competitive decât mașinile electrice. Ar putea fi, de asemenea, mai realist pentru multe țări în curs de dezvoltare din Africa și Asia – care cumpără mașini europene – mai ales dacă aceste țări nu pot face tranziția către economii bazate pe energie regenerabilă în următoarele câteva decenii, a spus Lizzie.

Comisia a anunțat pentru prima dată un plan de eliminare treptată a mașinilor cu motor cu combustie în august anul trecut. Pentru a facilita trecerea la vehicule electrice, comisia a declarat că va cere celor 27 de state membre UE să mărească capacitatea de încărcare a vehiculului. Punctele de încărcare vor fi instalate la fiecare 60 de kilometri (37,3 mile) pe autostrăzile majore, iar cota minimă de impozitare pe benzină și motorină va fi majorată.

Industria auto joacă un rol vital în economia europeană, reprezentând 7% din PIB și susținând 14,6 milioane de locuri de muncă în regiune.