Tesla reduce producția din Germania atrasă de subvențiile americane

by | 2 Mar 2023 | Economie

Cursa industrială ecologică dintre UE și SUA tocmai s-a intensificat.

Tesla a anunțat săptămâna trecută planuri de a reduce producția germană de mașini electrice pentru a beneficia de subvențiile din SUA. Gigantul auto a decis să reducă planurile de extindere a fabricii sale de producție de baterii din Grüneheide, Germania și să reorienteze producția către America pentru a beneficia de subvenții fiscale generoase anunțate de administrația Biden în temeiul Legii de Reducere a Inflației (IRA).

Vestea vine în timp ce producătorul german de automobile Audi spune că ia în considerare o mișcare similară, pe măsură ce apare o ruptură tot mai mare între Washington și Bruxelles cu privire la politica industrială ecologică. Dominația industriei europene de fabricare a mașinilor electrice este contestată de schema de subvenții ecologice de 380 de miliarde de dolari a Washingtonului, pe care unii economiști o văd ca o formă de protecționism modern pentru a submina concurenții străini.

Primul loc de producție al Tesla din Europa, uzina Grüneheide, cu 9.000 de angajați, a fost deschisă în martie 2022 și este specializată în producția de baterii și asamblarea vehiculelor Tesla Model Y. Într-o declarație pentru presa germană, Tesla a confirmat că IRA le-a influențat decizia, dar că producția va continua în Germania.

Mișcarea este văzută ca jenantă pentru guvernul german, care a accelerat instalația Tesla și se află sub o presiune crescândă pentru eșecurile sale din politica sa energetică. Vânzarea de mașini electrice germane a scăzut în ultimele două luni după încheierea unei scheme guvernamentale, experții punând la îndoială viabilitatea acestora din cauza creșterii prețurilor la energie.

Vestea de la Tesla s-a înrăutățit când CEO-ul Audi, Markus Duesmann, a confirmat că compania sa ia în considerare deschiderea primei fabrici în America — pentru a beneficia de IRA. Duesmann a spus că încă nu a fost luată o decizie finală, dar că legea a făcut operațiunile din SUA mult mai atractive.

Volkswagen și Hyundai au anunțat recent intențiile de a intensifica producția de mașini electrice în SUA, guvernul american promițând o subvenție de 7.500 de dolari pentru mașinile asamblate în America de Nord.

Experții au avertizat despre riscul unui război comercial între America și Europa, deoarece “țarul energetic” de la Casa Albă, John Podesta, a instalat utilizarea politicilor protecționiste în detrimentul Europei. UE a răspuns IRA cu propriul său plan industrial, Green Deal, care alocă 250 de miliarde de euro pentru industriile cu zero net.

Luna trecută, șeful asociației germane a industriei auto i-a criticat pe liderii UE pentru că au împiedicat producția de mașini din cauza reglementărilor restrictive și a obiectivelor de emisii prea ambițioase, parlamentul European votând luna aceasta interzicerea vânzării de vehicule cu combustibili fosili până în 2035.

Foto: Wikipedia

Ultimele știri

Greșeli majore în războiul din Ucraina

Războiul din Ucraina este consecința unei serii de erori strategice și de evaluare făcute de toate părțile aflate în conflict. În mod cert, dacă măcar o parte dintre aceste erori ar fi fost evitate,...

Loading



Cele mai citite

   Articole populare


Te-ar putea interesa

Loading


Loading