Administrația pentru Alimente și Medicamente (FDA) și Centru de Control al Bolilor (CDC) au anunțat că solicită o pauză imediată cu privire la utilizarea vaccinului cu doză unică Johnson & Johnson, după ce au descoperit șase cazuri în Statele Unite de cheaguri de sânge care au aparut la aproximativ două săptămâni după administrarea vaccinului.

“[CDC] va convoca miercuri o reuniune a Comitetului Consultativ pentru Practicile de Imunizare (ACIP) pentru a revizui în continuare aceste cazuri și a evalua semnificația lor potențială”, transmite într-o declarație comună CDC și FDA. “Până la finalizarea acestui proces, recomandăm o pauză în utilizarea acestui vaccin din precauție. Acest lucru este important pentru a se asigura că comunitatea furnizorilor de servicii medicale este conștientă de potențialul acestor evenimente adverse și poate planifica o gestionare corespunzătoare”.

Peste 6,8 milioane de doze de vaccin au fost deja administrate în Statele Unite.


CDC și FDA au spus că în prezent examinează datele care implică cele șase cazuri la care simptomele au apărut între 6 și 13 zile după ce au fost vaccinate cu Johnson & Johnson (toate acestea au apărut în rândul femeilor cu vârste cuprinse între 18 și 48 de ani).

“În aceste cazuri, un cheag de sânge numit tromboza sinusului venos cerebral (CVST) a fost observat în combinație cu niveluri scăzute de trombocite din sânge (trombocitopenie)”, se arată în comunicat. “Tratamentul acestui tip specific de cheag de sânge este diferit față de tratamentul care ar putea fi administrat de obicei. De obicei, un medicament anticoagulant numit heparină este utilizat pentru tratarea cheagurilor de sânge. În acest context, administrarea de heparină poate fi periculoasă așa incat trebuiesc administrate tratamente diferite.”

FDA și CDC au spus că aceste cazuri sunt extrem de rare dar necesită o atenție deosebită.

“Siguranța vaccinului COVID-19 este o prioritate absolută pentru guvernul federal, analizăm cu atenție toate rapoartele privind problemele de sănătate în urma vaccinării COVID-19. Persoanele care au primit vaccinul J&J care dezvoltă dureri de cap severe, dureri abdominale, dureri de picioare sau dificultăți de respirație în termen de trei săptămâni de la vaccinare ar trebui să contacteze asistența medicală”.

Johnson & Johnson a emis o declarație imediat după anunțul de către FDA și CDC.

“Siguranța și bunăstarea persoanelor care folosesc produsele noastre este prioritatea noastră numărul unu. Suntem conștienți de faptul că evenimentele tromboembolice, inclusiv cele cu trombocitopenie, au fost raportate la vaccinurile COVID-19. În prezent, nu s-a stabilit o relație de cauzalitate clară între aceste evenimente rare și vaccinul Janssen COVID-19. Continuăm să lucrăm îndeaproape cu experți și autoritățile de reglementare pentru evaluarea datelor”.