Cu binecuvântarea Comisiei Europene, guvernul francez a promovat un plan de interzicere a zborurilor interne pe distanțe scurte. Parisul vrea să emită mai puține așa-numitele gaze cu efect de seră.

Franța este prima țară din lume care interzice aceste călătorii. Deocamdată, acest lucru afectează doar acele rute în care există legături feroviare cu o durată de călătorie mai mică de două ore și jumătate dar începutul este însă făcut. Pentru că ministrul francez al Transporturilor, Clément Beaune, vede acest lucru ca un „mare pas înainte”, mai ales că Franța este „un pionier în acest domeniu”. Asta înseamnă că urmează mult mai mult.

Potrivit planului, rutele de la Paris-Orly la Lyon, Nantes și Bordeaux sunt afectate de interdicțiile de zbor. Totuși, intenția exprimată de politicieni de a îmbunătăți transportul feroviar și de a reduce timpul de călătorie între marile orașe ar putea duce, de asemenea, la anularea rutelor de la Paris și Rennes la Lyon și Marsilia și sigur altele în viitor.


Acest pas poate fi comparat cu planurile britanice de a închide complet majoritatea aeroporturilor țării până în 2029. Doar aeroporturile din Londra Heathrow, Glasgow și Belfast vor rămâne deschise dar doar până în 2049. De asemenea, se prevede și interzicerea transportului maritim pentru că nu există soluție electrică sau pe hidrogen.

Aceste idei idoate au fost przentate într-un plan verde mai larg care spune că și carnea de vită și cea de miel vor fi interzise, ​​iar construcția de noi clădiri trebuie să înceteze în numele schimbărilor climatice. Planul Zero Absolut a fost întocmit cu colaborarea mai multor universități din Marea Britanie, sub coordonarea cercetătorilor de la Cambridge fiind apoi dezbătut în Parlament, în Camera Lorzilor.

Sunt discuții tot mai aprige despre schimbarea forțată a comportamentului uman care se vor materializa curând. Și toate acestea în numele sectei climatice și a nebuniei lor „Net Zero” în legătură cu așa-numitele gaze cu efect de seră.

În Germania, grupuri precum German Environmental Aid sau Greenpeace și Verzii susțin de ceva vreme problema interzicerii zborurilor interne pe distanțe scurte, la început. Aceasta înseamnă că se pot economisi până la 1,5 milioane de tone de CO2 în fiecare an. Germana Lufthansa și-a restrâns deja gama de zboruri pe distanțe scurte.

Aceste planuri sunt total aberante pentru că trenul nu este doar mai lent, ci de multe ori și mai scump, rutele nefiind directe în orice direcție. Momentul călătoriilor determină și timpi de așteptare suplimentari. Dar dacă fanaticii climei își vor face mendrele, toate conexiunile de zbor sub 1.500 de kilometri ar trebui anulate.

Apoi nimeni nu discută de unde va veni super excesul de energie electrică necesar pentru preluarea milioanelor de călători în miile de trenuri suplimentare ce vor fi adăugate, asta dacă se vor găsi miliarde de euro pentru cumpărarea de noi trenuri și de extindere a rețelei feroviare.

Adevărul vine totuși și mușcă din spate când citești statistici care spun că aviația cauzează doar 2,5%e din emisiile globale de CO2 și doar 1,8% din emisiile totale de gaze cu efect de seră. Și zborurile pe distanțe scurte din Europa reprezintă doar o fracțiune din aceasta.