Mașinile Dacia și Renault nu vor mai putea depași limitele legale de viteză anunță cu emfază Luca de Meo, președintele grupului de firme Renault.

El a vorbit despre o modificare “revoluționară” care va fi implementată în scurt timp pe toate mașinile produse. În conferință de presă susținută recent, de Meo a anunțat modificări care vor revoluționa industria auto. În viitor, toate modelele companiei vor fi fabricate având implementat în dotarea standard un sistem de recunoaștere automată a limitelor de viteză pe diferite sectoare de drum. Mașină va fi setată să nu depășească limita legală de viteză, indiferent de acțiunile șoferului.

“Începând cu 2022, Megane-E va veni echipat cu un regulator automat al limitei de viteză, setat în mod implicit. Viteză maximă a vehiculului va fi, de asemenea, limitată la 180 km/ h. Viteză va fi, de asemenea, limitată la modelele Renault și Dacia și nu va depăși 180 km/ h”


Ce e cu adevărat de speriat este  implementarea în premieră a limitatorului standard pentru viteză legală.

Regulatorul folosit de Renault se numește Safety Coach și va acționa în sensul restricționării vitezei și în zonele cu curbe periculoase ori la sensuri giratorii. Practic, dacă semnele de circulație indică, de exemplu, o viteză maximă de 50 de km/ h, șoferul va călca în van pedala de accelerație pentru a obține mai mult pe sectorul limitat.

Ca să înțelegeți mai bine, dacă mergem în limita legală nu vom mai putea depăși o altă mașină accelerând 10-20 km/h peste limită, așa cum face toată lumea, pentru că mașina ne va bloca; nu vom mai putea trage rapid de volan mărin și ușor viteva pentru evitarea unei gropi, accident, etc; nu vom mai putea transporta în mare viteză pe cineva la spital dacă este o urgență majoră: o gravidă gata să nască, un om cu infartct sau care sângerează foarte tare, etc. Și cum “viaţa e complexă şi-are multeaspecte” dacă nu vom face parte din categoria omului mediu, cu probleme medii, vom fi condamnați.

Pe scurt, oamenii nu vor mai fi considerați capabili să conducă singuri pentru ca se produc accidente, deci vor fi salvați cu forța.

Dar să vedem  cât de gravă e situația pe șoselele Europei de se impune așa o măsură: câte miliane de oameni au murit în accidente rutiere? Răspunsul corect este 18 800 de persoane și-au pierdut viața în urma unui accident rutier în cursul anului trecut, la o populație de 512.596.403 locuitori. Poate credeți că este mult dar de fapt înseamnă 42 de accidente rutiere mortale la 1 milion de locuitori. UE este continentul cu cele mai sigure drumuri din lume. Cu titlu comparativ, media mondială este de peste 180.

Da, cred că e nobil să salvezi oamenii dar nu poți pe toți. E de neacceptat s fim controlați în fiecare aspect al vieții, să nu mai avem putere de decizie, să nu existe consecințe și liber arbitru, te face să te întrebi dacă ești chiar om sau doar un surogat cu viață imaginară.