Trei lanțuri de hypermarketuri, Auchan, Kaufland și Mega Image, au adoptat sistemul NUTRI-SCORE, adică produsele alimentare vor avea etichete din care va reieși clar valoarea nutrițională sau numărul de calorii.

Cele mai sănătoase sunt marcate cu A, pe fond verde închis, iar cele cu mai multe grăsimi saturate, zaharuri și sare, sunt marcate cu E pe fond roșu.


Sistemul francez Nutriscore sistem se bazează pe litere ( A,B,C,D,E ) și culori ( verde închis, verde deschis, galben, portocaliu, roșu ) pentru a exprima valoarea nutrițională a alimentelor. Cele mai dietetice sunt numerotate cu A pe fond verde închis, cele mai puțin dietetice, având conținut mare de grăsimi saturate, zaharuri și sare, sunt numerotate cu E pe fond roșu.

Dacă într-un produs domină nutrienții pozitivi: fibre, proteine, un anumit procent de fructe sau legume, nuci, ulei de rapiță, ulei de nucă și ulei de măsline, acesta primește scor verde închis – A sau verde deschis – B. Dacă alimentul conține preponderent nutrienți negativi: valoare energetică ridicată, zaharuri, sare, acizi grași saturați, acesta primește scor portocaliu – D sau roșu – E. Alimentele în care cele două categorii de nutrienți sunt echilibrate primesc scor galben – C. O cutie cu lapte din soia și calciu este etichetată cu A și verde-închis, fiind considerată una dintre cele mai dietetice băuturi. Mierea de tei, în schimb, a primit litera D pe fond portocaliu, fiind considerat un produs mai degrabă nedietetic, din cauza conținutului de zaharuri.

Semaforul alimentar, adoptat de Spania, Germania, Olanda, Belgia şi, mai nou, de România, este o idee pe care francezii o perfecţionează încă din 2014. Vom vedea cât de corect sunt atribuite culorile și ce efecte vor avea asupra vânzărilor.

Italia a respins însă Nutri-score și a conceput și promovează un sistem propriu de etichetare, numit Nutrinform, denumirea completă fiind Nutrinform Battery, întrucât abordează alimentele ca surse de energie, ca serie de baterii pe care consumatorul le folosește pentru a obține energia zilnică.