Directorul financiar al Pfizer s-a lăudat că franciza vaccinului COVID reprezintă o piață de „mai multe miliarde de dolari” pentru anii următori,  intenționând și să mărească prețurile de 3-4 ori.

Comentariile au fost făcute de David Denton în timpul unui convorbiri cu investitorii săptămâna trecută, la prezentarea situației financiare.

Directorul financiar a afirmat că virusul a devenit „oarecum ca o gripă… dar mai mortal” și că vaccinurile și antiviralele produse de Pfizer pentru a-l combate vor fi „relevante pentru mulți ani de acum înainte”.


Profiturile anuale ale Pfizer de aproximativ 80 de miliarde de dolari făcute din vânzările de vaccinuri COVID și medicamentul antiviral Paxlovid, aparent nu sunt suficiente pentru companie.

Luna trecută, gigantul farmaceutic a dezvăluit că triplează prețul dozei până la 130 de dolari pe doză, un salt uriaș față de cei 19 până la 30 de dolari pe care i-au plătit anterior guvernele.

Inițial, primele 100 de milioane de doze de vaccin au fost achiziționate în SUA pentru aproximativ 20 USD pe doză. Acest preț a fost posibil datorită operațiunii Warp Speed a administrației Trump, care a investit 1,95 miliarde de dolari pentru a demara dezvoltarea unui vaccin COVID-19.

Restul de 500 de milioane de doze au fost achiziționate pentru aproximativ 30 de dolari fiecare, iar Pfizer a vândut dozele ulterioare la acel preț. Cu toate acestea, compania de medicamente din New York a anunțat pe 20 octombrie că va crește prețul între 110 și 130 USD per doză.

„Unii experți estimează că de fapt fiecare vaccin individual are un cost de doar 1,18 USD – ceea ce înseamnă că noul preț reprezintă o creștere de 10.000%”, scrie Daily Mail.

Această scumpire reprezintă un demers de a atinge un obiectiv estimat de venituri de 32 de miliarde de dolari în acest an.

Pfizer a realizat deja profituri obscene, compania având încasări de 40,9 miliarde de dolari în 2019 și 41,7 miliarde de dolari în 2020, cu un venit total estimat de 102 miliarde de dolari în acest an.