Pandemia COVID-19 a accelerat digitalizarea educației care urmează să continue pe măsură ce elevii se întorc la școală, dar preocupările de protecție pe care le-a ridicat rămân și ele.

Digitalizarea sectorului educațional a fost începută demult, tehnologia devenind din ce în ce mai importantă în predarea la clasă în ultimii ani iar  inteligența artificială facilitează învățarea personalizată atât în ​​școli, cât și acasă.

Pandemia a suprasolicitat aceste tendințe, deoarece învățarea la distanță a devenit norma pentru mulți, remodelând peisajul educațional. Deși studenții și profesorii se întorc la învățarea personală, o mare parte din această digitalizare pare să rămână pe loc în viitor.


În același timp, criza a expus, de asemenea, unele dintre problemele care vin cu utilizarea sporită a tehnologiei educaționale, inclusiv diferențele dintre elevi în ceea ce privește accesul la dispozitive și conectivitate, precum și îngrijorările cu privire la garanțiile de protecție a datelor care vor fi este necesar deoarece AI colectează o cantitate tot mai mare de informații despre studenți și educatori.

Modificări în pandemie

Pandemia a cunoscut o schimbare fără precedent online în majoritatea domeniilor vieții, iar educația nu a făcut excepție. Întrucât studenții din întreaga lume au fost nevoiți să rămână acasă, utilizarea alternativelor digitale la predarea la clasă a crescut pentru cei care sunt capabili să acceseze aceste tehnologii și infrastructura pentru a le sprijini.

A existat o schimbare culturală mai fundamentală în modul în care școlile abordează tehnologia și datele în ultimul an. Școlile sunt acum mult mai confortabile în a folosi știința datelor și AI în activitatea lor de zi cu zi.

Educația viitorului

Va exista o creștere exponențială a utilizării în educație a tehnologiei avansate, cum ar fi AI. La nivel sectorial, lista potențialelor aplicații EdTech se extinde, variind de la clasificarea bazată pe date până la crearea de programe de învățământ adaptate.

Dar calea către digitalizare nu este simplă. Susan Flocken, director european la Comitetul European al Sindicatelor pentru Educație (ETUCE), o federație de 11 milioane de profesori, a declarat că, deși pandemia a fost o oportunitate pentru profesori de a testa diferite sisteme de învățare digitală, „educația nu este ca o linie de asamblare.”

„Ceea ce vom vedea în viitor este o tendință spre mai multă„ învățare mixtă ”, în care aveți învățare online sau digitală combinată cu setarea clasei”, a spus ea, menționând importanța interacțiunii directe și a conexiunii dintre profesori și elevi, în special pentru acei elevi care au rămas în urmă sau au rămas complet fără educație în timpul pandemiei.

Probleme de confidențialitate și acces

Pandemia a expus, de asemenea, disparitățile preexistente în cadrul societăților. În sectorul educațional, accesul la dispozitive, mediile casnice favorabile învățării și diferențele de conectivitate au apărut ca factori care pot modela drastic oportunitățile educaționale ale elevilor.

Cantitatea de date colectate de la utilizatorii EdTech, inclusiv de la copiii mici, reprezintă o preocupare suplimentară.

Pe lângă, de exemplu, construirea de planuri de învățare, datele ar putea deveni și mai influente în determinarea notelor, admiterilor școlare și recrutării profesorilor. Având în vedere îngrijorările ridicate cu privire la prejudecățile rasiale, de gen și de altă natură potențial încorporate în algoritmii care conduc aceste tehnologii în toate sectoarele, totuși, acest lucru ar putea avea consecințe dăunătoare de mare amploare.