Industria auto ar putea avea parte de o mare resetare în 2035, guvernul german anunțând că dorește o interdicție la nivelul UE a vânzării de mașini pe benzină și diesel.

Mașinile cu motor cu ardere ar trebui să urmeze calea dinozaurului din 2035, potrivit guvernului german, care a anunțat că susține un plan de interzicere a vânzării de mașini pe benzină și diesel în UE începând cu acel an.

În ciuda faptului că țara a rezistat inițial legislației la nivel european care vrea impunerea  mașinilor cu emisii zero, Republica Federală s-a confruntat de atunci cu ideea unei Mari Resetări a automobilelor și se va alătura celorlalți din blocul european care doresc să înceapă eliminarea treptată a vehiculelor care ard hidrocarburi prin 2035 sau mai devreme.


Potrivit unui raport al POLITICO, anunțul că Germania va sprijini o interdicție la nivel european urma să fie făcut în timpul unei reuniuni a miniștrilor UE de mediu, potrivit Steffi Lemke, de la Partidul Verzilor Germani.

„Noul guvern german stă în sprijinul proiectului Comisiei Europene și, prin urmare, sprijină pe deplin sfârșitul motorului cu ardere internă [pentru mașini și camionete] în UE din 2035”, a declarat POLITICO, ministrul mediului al Partidului Verzilor, Steffi Lemke. .

„Mi-aș fi dorit pași intermediari și pași mai ambițioși”, a adăugat ministrul, spunând că ar prefera ca propunerile UE să fie mai dure – deși a remarcat că expansiunea rapidă a pieței vehiculelor electrice ar putea face posibilă „accelerarea” procesul de implementare a restricțiilor.

„Pentru tipurile de vehicule care nu sunt acoperite de standardele de CO2 – iau întotdeauna exemplul ambulanțelor sau eventual al tractoarelor – va trebui să găsiți soluții”, a recunoscut Lemke.

„Dar în ceea ce privește standardele, asta înseamnă că autoturismele noi și vehiculele comerciale ușoare [cu] motoare cu ardere internă nu vor mai fi permise după 2035.”

Noul sprijin al statului german pentru interzicerea mașinilor cu motor cu combustie marchează o întorsătură considerabilă pentru țară, care anterior a fost rezistentă la măsurile de limitare a emisiilor de CO2 ale vehiculelor – probabil ca urmare a importanței industriei de automobile a țării, dependentă de motoarele cu ardere.

Cu toate acestea, deși schimbarea de politică a Germaniei este semnificativă, nu este chiar neașteptată, noua coaliție de stânga a țării a promis că va promova o agendă ecologistă ecologică în timpul mandatului lor.

Se poate concluziona că poporul german a primit exact ceea ce a votat. E de așteptat că schimbările se vor aplica fără întârziere, indiferent de consecințele sociale la nivel european. Politicienii și birocrații de la UE nu vor avea probleme în a avea o mașină electrică de 40.000-90.000 euro pentru că cele de serviciu sunt asigurate din bugetele statelor iar cele personale vor fi cumpărate din salariile uriașe pe care și le dau.